• head_bn_item

Per capisce l'IRC è i lumen

Cum'è cù parechji altri aspetti di a scienza di u culore, duvemu vultà à a distribuzione di putenza spettrale di una fonte luminosa.
L'IRC hè calculatu esaminendu u spettru di una fonte luminosa è dopu simulendu è paragunendu u spettru chì si rifletterebbe nantu à un inseme di campioni di culore di prova.
L'IRC calcula l'SPD di a luce di ghjornu o di u corpu neru, dunque un IRC più altu indica chì u spettru di a luce hè simile à a luce di ghjornu naturale (CCT più alti) o à l'illuminazione alogena/incandescente (CCT più bassi).

A luminosità di una fonte luminosa hè descritta da a so pruduzzione luminosa, chì hè misurata in lumen. A luminosità, invece, hè interamente una custruzzione umana! Hè determinata da e lunghezze d'onda à e quali i nostri ochji sò più sensibili è da a quantità di energia luminosa presente in quelle lunghezze d'onda. Chjamemu lunghezze d'onda ultraviolette è infrarosse "invisibili" (vale à dì, senza luminosità) perchè i nostri ochji ùn "rilevenu" micca queste lunghezze d'onda cum'è luminosità percepita, indipendentemente da quanta energia hè presente in elle.
A funzione di a luminosità

I scientifichi di u principiu di u XXu seculu anu sviluppatu mudelli di sistemi di visione umana per capisce megliu cumu funziona u fenomenu di a luminosità, è u principiu fundamentale daretu à questu hè a funzione di luminosità, chì descrive a relazione trà a lunghezza d'onda è a percezione di a luminosità.
fornitore di luci à strisce
A curva gialla rapprisenta a funzione fotopica standard (sopra)
A curva di luminosità righjunghje un piccu trà 545-555 nm, chì currisponde à una gamma di lunghezze d'onda di culore verde lime, è diminuisce rapidamente à lunghezze d'onda più alte è più basse. Di manera critica, i valori di luminosità sò estremamente bassi oltre i 650 nm, chì currisponde à e lunghezze d'onda di culore rossu.
Ciò significa chì e lunghezze d'onda di u culore rossu, è ancu e lunghezze d'onda di u culore blu scuru è viulettu, sò inefficaci per fà chì e cose parenu brillanti. E lunghezze d'onda verdi è gialle, invece, sò e più efficaci per fà chì e cose parenu brillanti. Questu pò spiegà perchè i gilet di sicurezza è l'evidenziatori ad alta visibilità utilizanu tipicamente culori gialli/verdi per ottene a so luminosità relativa.
Infine, quandu paragunemu a funzione di luminosità à u spettru per a luce naturale di u ghjornu, duveria esse chjaru perchè un CRI altu, in particulare R9 per i rossi, hè in cunflittu cù a luminosità. Un spettru più pienu è più largu hè guasi sempre beneficu quandu si cerca un CRI altu, ma un spettru più strettu focalizatu in a gamma di lunghezze d'onda verde-gialla serà più efficace quandu si cerca una maggiore efficacia luminosa.

A qualità di u culore è l'IRC sò guasi sempre relegati in priorità in a ricerca di l'efficienza energetica per questa ragione. Per esse ghjusti, alcune applicazioni, cum'èilluminazione esterna, pò mette più enfasi nantu à l'efficienza chè nantu à a resa di i culori. Una capiscitura è un apprezzamentu di a fisica implicata, invece, pò esse assai utile per piglià una decisione infurmata in l'installazioni di illuminazione.


Data di publicazione: 23 dicembre 2022

Lasciate u vostru missaghju: